torsdag 3. november 2011

Barnehagen

I dag har lillesnella vår sin første dag alene i barnehagen.
Da hadde jeg planlagt og være veldig effektiv og utnytte "fridagen" til det fulle.
Men her sitter jeg, litt sjakk matt med en rar følelse etter å ha forlatt en skrikende liten jente ute i noe som føltes som en stor og kaotisk verden.
Og slik er livet, alt nytt må læres for både store og små.
Så nå tar jeg meg en kopp kaffe, slapper av litt på sofaen og venner meg til tanken på at lillesnella er i ferd med å bli stor :)

I annledning barnehagestart slenger jeg med et barnslig tips.
Mangler man kjøleskapdør til å feste magnetene på, kan dette være et alternativ.
Kjøpte slike fine bokstavmagneter på ICA og de har jeg og lillesnella kost oss mye med.
Når de står på tvskapet er de i riktig høyde slik at hun også får glede av dem :)

2 kommentarer:

  1. Kjenner følelsen.. Veldig rart det å overlate sin kjæreste lille skatt til noen andre og så reise. Vondt. Men så går det som regel så mye bedre etter vi er ute av syne. Plutselig glemmer nok Ylva seg bort og leiker som bare det:)
    Veldig fint tips det med magnetene! Trur jammen snuppa mi skal få seg noen magnetre å pusle med nederst på kjøleskapet:) Lurt!
    Fin dag til deg! Rachel;)

    SvarSlett
  2. Vi prøvd det der med magnetene når William va litn, men her va bokstavene meir på gulvet enn på kjøleskapet. Så det blei bom slutt.. Men så herlig at dere koser dere med dem. Va jo planen min det og.. men ikke bestandig ting blir slik man har tenkt da.

    Når det gjelder tilvenning i barnehagen så bruker de å slutte å skrike tvert mamma eller pappa er gått! Huske de sa te oss at du kunne ringe te barnehagen etter ei stund så får du høre at alt går bra og du kan slappe litt meir av.

    Gratulere med stor barnehagejente!

    go klem

    SvarSlett

Gøy med tilbakemelding, det setter jeg stor pris på!